Aluevaltuusto

Keski-Suomen hyvinvointialueen aluevaltuustossa on 69 jäsentä. Sosialidemokraattisessa ryhmässä on 16 jäsentä ja tällä määrällä ryhmä on valtuuston toiseksi suurin.

Varsinaisia valtuutettuja ovat

• Tony Melville, Jyväskylä, valtuustoryhmän puheenjohtaja
  • Mervi Hovikoski, Jyväskylä
  • Juha Hyötyläinen, Jyväskylä
  • Jukka Hämäläinen, Jyväskylä
  • Leena Kalmari, Laukaa
  • Kari Kiiskinen, Äänekoski
  • Leena Kautto-Koukka, Laukaa
  • Jani Kokko, Muurame
  • Satu Kytölehto, Petäjävesi
  • Kari Parkkonen, Pihtipudas
  • Tuula Peltonen, Jämsä
  • Jorma Poti, Jämsä
  • Markku Puro, Keuruu
  • Sanna Rajala, Jämsä
  • Riikka Rantanen, Jyväskylä
  • Hilma Vepsäläinen, Viitasaari

Nuorisopsykiatriaan lisää panostuksia

Kokouksessaan tiistaina 4.10. Keski-Suomen aluevaltuusto käsitteli muun muassa alustavaa investointisuunnitelmaa vuosille 2023-2027. Investointisuunnitelmaa koskeva esitys toimitetaan tästä lähtien kalenterivuosittain sosiaali- ja terveysministeriölle, sisäminieriölle ja valtiovarainministeriölle hyväksyttäväksi.

Aluevaltuuston sd-ryhmän puheenjohtaja Tony Melville esitti aluevaltuutettu Leena Kautto-Koukan (sd) ym. kannattamana muutosta investointisuunnitelmaan siten, että siihen lisätään 650 000 euron määräraha nuorisopsykiatrian tilojen remonttiin. Kyseiset tilat sijaitsevat FI-F2 rakennuksessa Sairaala Novan vieressä.

Muutosesitys sai laajaa kannatusta ja hyväksyttiin äänestyksen jälkeen 59-3 (6 tyhjää, 1 poissa). ”Olen hyvin iloinen, että aluevaltuutetut suhtautuivat niin positiivisesti asiaan. Tarve on todella akuutti eli nyt on pakko varmistaa, että esitys sisältyy lopulliseen ohjelmaan.” sanoi Melville.