Sonja Kekkonen valittu valtiovarainministeri Antti Rinteen erityisavustajaksi

Valtiovarainministerin Antti Rinteen avustajiksi valittiin eduskunta-asioista vastaavaksi erityisavustajaksi Sonja Kekkonen, mediasuhteista vastaavaksi erityisavustajaksi Paavali Kukkonen ja talouspoliittiseksi erityisavustajaksi Joonas Rahkola. Aiemmin puoluevaltuusto on valinnut Rinteen valtiosihteeriksi Raimo Luoman. Sosialidemokraattisen hallitusryhmän sihteerinä jatkaa erityisavustaja Jyrki Konola.

Sonja Kekkonen (s. 1984) on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden kandidaatti, pääaineenaan valtio-oppi. Kekkonen on työskennellyt muun muassa sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäavustajana, kansanedustaja Tuula Peltosen avustajana sekä Suomen Unicefissa tiiminvetäjänä.

Kekkonen on myös SDP:n puoluehallituksen jäsen ja Viitasaaren kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Hän on toiminut kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2009. Kekkonen on ollut ehdokkaana 2008 ja 2012 kunnallisvaalien lisäksi eduskuntavaaleissa Keski-Suomen vaalipiirissä vuoden 2011 vaaleissa.